Week 9 part 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Claudia Arkema - WaarBenJij.nu Week 9 part 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Claudia Arkema - WaarBenJij.nu

Week 9 part 2

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 November 2013 | Canada, Vancouver

Rockieeess!!
Vrijdag werden we om 7 uur 's ochtends verwacht op Waterfront station. Zo vroeg!! We moesten om 5 uur opstaan, gelukkig hadden we in de bus alle tijd om bij te slapen, want vrijdag en maandag waren de reisdagen. Elke twee uur zijn we ongeveer gestopt voor lunch, of plaspauze. Om een uur of zeven kwamen we aan in een dorpje dat dacht ik Golden heet (in BC), we sliepen in Travelodge met z'n vieren op een kamer: Maca, Andrea, Julie en ik. 's Avonds was er een bus die naar de bar reed en weer terug voor iedereen die uit wilde gaan en ouder dan 19 was. Voor de anderen (ik,) was er een kampvuur, dus daar hebben we gezellig even gezeten. Daarna zijn we gaan slapen want zaterdag was een dag vol bezienswaardigheden!!
Gelukkig konden we iets langer uitslapen dan tot 5 uur, dit keer ging de bus om 8 uur weg. En de eerste bestemming: lake louise!!! Het was een redelijk eind rijden, maar toen we aankwamen kwam de zon een beetje door, en het meer was deels al aan het bevriezen: het was iets van -5 graden. Bij het meer stond een groot hotel, en de tourgids vertelde dat je voor een kamer met uitzicht op het meer makkelijk meer dan $500 per nacht betaalt. Daarna zijn we een stuk omhoog gelopen. Er lag heel veel sneeuw dus het was een beetje moeilijk om snel te lopen. Maar eenmaal boven hadden we een ontzettend mooi uitzicht over het meer en hotel! Daarna hebben we nog meer foto's gemaakt en zijn we weer naar beneden gestrompeld. Op een gegeven moment waren Andrea en ik het half vallen zo zat dat we maar op onze billen naar beneden zijn gegleden. Later bleek dit niet zo slim te zijn geweest want mijn broek was een redelijke tijd later nog nat. Daarna zijn we verder gereden. Dit keer was de bestemming een waterval waarvan ik de naam niet meer weet. Ook dit was een klimtochtje in de sneeuw, maar weer met een heel mooi uitzicht :) Daarna weer in de bus, en opweg naar Banff!! Een heel schattig stadje met vooral heel veel sneeuw. Maar voor we naar het hotel gingen hadden we nog één doel: de gondel. Vanaf Banff zijn we met de gondel omhoog gegaan naar een van de toppen van de Rockies. Helaas was het weer inmiddels een beetje omgeslagen, want het was bewolkt en er stond veel wind (hoewel dat ook kan komen doordat we een stuk hoger waren) maar weer was het uitzicht heel mooi! Vanaf het eind van de gondel was er een pad met trappen naar een andere top, waarschijnlijk de hoogste want er stond een huisje dat een weerstation geweest was. Vanaf daar konden we uitkijken over het hele dal. Omdat het zo koud was besloten we om maar naar beneden te gaan en bij de hoogste Starbucks in Canada warme chocomel te gaan drinken :) In het hotel, dat midden in het centrum lag en redelijk fancy was, hadden we tijd om iets te eten en ons mooi te maken want we waren in Alberta! De minimum leeftijd voor alcohol daar is 18 want betekent dat we uit konden! Tegenover het hotel was een bar waar we eerst even iets gedronken hadden en daarna op naar de club! Om twee uur zijn we weer terug gegaan naar het hotel, want de ochtend er na was weer vroeg opstaan.
Ook deze ochtend begonnen we met een meer, lake minnewanka. Het was een beetje mistig en bewolkt, maar ook dit meer was mooi om te zien.
Ik heb al redelijk vaak gehoord hoe Nederlands ik ben, dus dat moest ik ook dit keer weer even laten zien: via een smal trappetje was ik omlaag gelopen naar het water en op een rots gaan staan, gelukkig is Yannick (Vlaams) ook typisch Nederlands dus die volgde me naar beneden.
Daarna zijn we weer terug gegaan naar de bus (zonder in het water te vallen) en zijn we verder gereden, weer op weg naar Banff! Daar hadden we tijd om naar de hotsprings te gaan, maar dat heb ik niet gedaan (water is niet mijn grootste vriend) dus weer tijd voor de hoogste Starbucks! Daarna hadden we lunchpauze en vrije tijd in Banff. Om een uur of twee gingen we weer opweg en ondertussen vertelde James ons dat we nog één laatste stop hadden voor we weer naar Golden gingen: lake emerald. We hadden het zo getimed dat we daar met zonsondergang zouden zijn. Het water weerspiegelde de omliggende bergen, en samen met de maan zorgde dit voor een heel mooi uitzicht! Toen we uitgekeken waren was het dan echt tijd om weer naar het hotel te gaan. 's Avonds was er weer een kampvuur, dit keer met liedjes en marshmallows :)
De maandag was weer een reisdag en na bijgeslapen te hebben in de bus kwamen we tegen de avond weer aan in Vancouver!
Het was echt een heel mooi weekeind, en kijk vooral ook naar de foto's en het filmpje op facebook. De groep was heel leuk en de reisleiders hebben echt hun best gedaan om het een heel mooi weekeind voor ons te maken, en dat is absoluut gelukt :)