Papa en mama, en een hele actieve week :D - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Claudia Arkema - WaarBenJij.nu Papa en mama, en een hele actieve week :D - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Claudia Arkema - WaarBenJij.nu

Papa en mama, en een hele actieve week :D

Blijf op de hoogte en volg Claudia

06 Oktober 2013 | Canada, Vancouver

Maandag middag was het dan zover! Mama kwam aan in Vancouver, dus na school heb ik met haar afgesproken bij de Starbucks in het winkelcentrum, en zijn we lekker gaan winkelen :) Daarna hebben we in het foodcourt even iets gegeten en daarna heeft mama me naar huis gebracht, en is ze zelf naar het hotel gereden om te slapen. De volgende dag zijn we gaan lunchen en hebben we papa in het hotel opgewacht. Super leuk om ze weer gezien te hebben!!! 's Avonds (of eigenlijk 's middags, maar er is 9 uur tijdsverschil enzo) zijn we gaan eten bij de Flying Beaver, papa had ons er al over verteld, maar in het echt was het nog veel leuker :) Helaas mochten we niet binnen zitten, want daar was de bar (en ik ben geen 19) maar ons plaatsje buiten onder een afdak was eigenlijk veel leuker, want vanaf daar konden we de vliegtuigen echt zien landen en opstijgen. Na het eten hebben we wat inkopen gedaan, en nadat papa en mama mij weer af hadden gezet zijn ze naar het hotel gereden, want hoewel het voor mij nog vroeg was, was het in Nederland inmiddels al ver in de nacht.
En woensdag was dan al weer het laatste ochtendje samen. Aangezien je natuurlijk niet in Vancouver geweest kan zijn, zonder downtown gezien te hebben, bestond het laatste ochtendje uit downtown verkennen, Te beginnen in de mall, en daarna een andere mall (het regende). En daarna was het alweer tijd om afscheid te nemen.. Papa ging even een dutje doen voor het vliegen, en ik had gewoon les. En na mn les voor het eerst in Vancouver naar de sportschool, jeehh. Ik had er zin in, dus ik ging een lesje 'absolution' doen. Mn abs deden absoluut pijn de dagen erna (en als ik heel hard lach of hoest voel ik het nog steeds). dus dat was een geslaagde les denk ik :)
Donderdag heb ik lekker niks gedaan (behalve eenhoornpakken aanpassen, helaas waren ze erg duur), en dat was ook het plan voor vrijdag, want na de sportschool (jaja, al de tweede keer in één week) hadden we nergens meer zin in. Tot Yannick vroeg of mn kamergenootje en ik zin hadden om iets te gaan doen. Naar de Richmond Night Market. Hij wist waar het was. Niet dus. haha, we hebben er uiteindelijk iets van twee uur over gedaan om er te komen (de routebeschrijving zei iets van 40 minuten). Maar het was super leuk! Overal waren kleine kraampjes met dingetjes (Hello Kitty) en eten. Perfecte combinatie :) Uiteindelijk hebben we de laatste bus terug naar huis genomen en hebben we ontzettend lang geslapen :)
De volgende dag gingen we namelijk naar Grouse Mountain! In de winter kun je er skiën, maar in de zomer/herfst is er voor de 'liefhebbers' een wandelpad naar de top. Nu zijn wij denk ik niet echt liefhebbers, en ik denk dat we het ook een beetje onderschat hadden. De tocht naar de top is 2,9 km lang en heeft een hoogte verschil van bijna 900 meter. Op de website stond dat mensen er gemiddeld 1,5 uur over deden. Dus wij lekker in onze spijkerbroek en stevige schoenen daar heen. (Onder weg ben ik alleen maar mensen tegen gekomen in sportkleren, en er hebben 3 mensen gezegd dat ze het knap vonden dat we 'gewoon' in spijkerbroek daar liepen) Nou, de volgende keer ga ik absoluut niet in spijkerbroek (: Maar toen we eenmaal op de top waren (na ruim twee uur) was het uitzicht super mooi! We hebben naar de zonsondergang gekeken en daarna zijn we lekker lui met de gondel naar beneden gegaan :)
En vandaag weer een lekkere luie zondag ;)

XOX

En vergeet natuurlijk niet om even te stemmen op de link op mijn facebook! Papa en mama blij dat zij geen ticket hoeven te kopen, en ik dat ik eindelijk een keer iets win xD

www.ef.nl

  • 07 Oktober 2013 - 08:37

    Ludo Arkema:

    Alweer een mooi verhaal, lieverd! We vonden het ook heel gaaf om, al was het kort, je weer even te zien. Je ziet er goed uit, zo to zien gaat het echt goed met je. Leuk!
    Oh, en die Richmond night market kan ik zien vanaf m'n hotelkamer. Nooit geweest maar dat ga ik zeker nog goedmaken.

  • 07 Oktober 2013 - 09:04

    Joyce Edelenbos :

    Hoi claudia!!!
    Wat leuk om te lezen dat je t zo naar je zin hebt!!! Mooie verhalen om te lezen. Heerlijk dat je je ouders ook nog ff kunt zien tussendoor! Wat maak je toch een leuke dingen mee daar in verweggiestan:) lekker blijven genieten en ik kijk uit naar je volgende verhaal!!!
    Groetjes Joyce

  • 09 Oktober 2013 - 20:46

    Bram Simons:

    Hoi leuke blogg ! en nog heel veel suc6 met alles!
    en blijf vooral door gaan hier mee !

    groetjes Bram Tim Marionet en Han.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Claudia

Actief sinds 24 Juli 2013
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 18998

Voorgaande reizen:

08 September 2013 - 16 Mei 2014

Studiejaar EF Vancouver

Landen bezocht: