Springbreak! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Claudia Arkema - WaarBenJij.nu Springbreak! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Claudia Arkema - WaarBenJij.nu

Springbreak!

Blijf op de hoogte en volg Claudia

22 Maart 2014 | Canada, Vancouver

3 maart was de laatste week voor de vakantie begon. Opzich een hele normale week, en mardi gras natuurlijk, niet iedereen heeft vakantie dus niet de sfeer van 'jeee bijna vakantie!'.
Donderdag ben ik met Carmela uitgegaan, uiteindelijk kwamen we in Au-Bar aan, waar het thema dan ook heel toepasselijk 'mardi gras' was. Dus we kregen kralenkettingen (zonder mensen te flashen) later hebben we de laatste skytrain naar huis genomen, zodat ik op de laatste lesdag nog fris en fruitig er bij zou zitten. Gezien de redelijke hoeveelheid gratis drankjes was het een kleine uitdaging (dat was niet sarcastisch) maar het is gelukt.
De les was niet een gewone les, want omdat het de laatste les voor de vakantie was, had iedereen eten meegenomen en hebben we lekker gekletst en spelletjes gedaan. 's Avonds heb ik mn koffer gepakt, en ben ik vroeg naar bed gegaan want
zaterdag was het dan zo ver! Lekker naar Floris toe :)
's Ochtends ben ik om 5 uur opgestaan zodat ik om 5:45 de bus naar het station kon pakken en om 7 uur downtown kon zijn voor de bus naar Seattle van waar ik naar Denver vloog. Eenmaal de bus gepakt en aangekomen, was het station nog dicht. Blijkbaar gaat de eerste skytrain in het weekeind een uur later dan doordeweeks. Ik in de stress, papa gebeld en een taxi gevonden. Toen was ik ineens lekker vroeg downtown en had ik nog eventjes tijd om wat te eten te halen voor onderweg :) Dus toen lekker met de bus de grens over, en daarna met het vliegtuig naar Denver :) Daar heeft Floris me opgehaald en zijn we naar Fort Collins gereden. Al met al een lange dag dus
Zondag gingen we meteen op weg. De roadtrip! De eerste dag was het doel alleen maar om door de Rockies naar de andere kant te komen. En dat is gelukt, 5 uur later zaten we in Grand Junction :)
Maandag zijn we naar Arches National Park gereden, waar de zon lekker scheen en het was super mooi! Het waaide heel hard, maar daar is op de foto's niets van te zien ;) We zijn lekker op zn Amerikaans met de auto overal langs gereden. Behalve bij 3 bogen, oa delicate arch, waar we een kleine wandeling moesten maken. Maar dat is ook wel weer gezond :) Vervolgens zijn we naar een dorpje vlak bij gereden en hebben we daar lekker overnacht.
Dinsdag zijn we naar Monument Valley gereden, met een 'kleine' omweg langs het four corners memorial. Het hotel/motel/weetikveel waar we sliepen keek uit over de Valley. Super mooi! Nadat we aangekomen zijn, hebben we even gechillt en toen zijn we naar het park gereden, waar we even rondgekeken hebben en toen zijn gaan eet met het zelfde super mooie uitzicht!
De volgende dag zijn we vet vroeg opgestaan om door de Grand Canyon en langs de Hoover Dam naar Las Vegas te rijden! Het was een lange rit in de auto, maar de Grand Canyon was echt super mooi :) het weer was wat minder want hoewel de zon scheen, waaide het ook hier weer heel hard. Daarna zijn we over de hoover dam heen gereden, hebben we even wat gelopen en zijn we naar Vegas gereden! Toen we de strip opreden, zagen we meteen het hotel al, hotel new york new york. En er zat een achtbaan op! super vet :)
Vervolgens hebben we ingecheckt, spullen op de kamer achter gelaten en zijn we wat gaan eten. Daarna zijn we naar het Bellagio gelopen om naar de fonteinen te kijken. Toen het afgelopen was, zijn we nog een stukje gaan lopen en langs de kant van de straat stond een groep jongens met muziek of zo op dus we stonden even te kijken. Toen haalden ze Floris uit het publiek. Het was erg grappig maar helaas was de batterij van mn telefoon leeg en kon ik het niet filmen. Daarna zijn we maar naar het hotel gegaan om te gaan slapen. De dag erna hebben we lekker uitgeslapen, en vervolgens zijn we gaan winkelen en hebben we de strip afgelopen. Heel erg over de top maar des te leuker om te zien :)
Vrijdag was het dan tijd om ons luxe hotel in Vegas te verlaten en naar Bryce Canyon te rijden. Daar aangekomen hebben we de koffers naar de kamer gebracht en zijn we een stukje door het park gereden. Ook hier was het weer super mooi :) Helaas waren we buiten het seizoen, en was het restaurant van het hotel de enige die open was. Desalniettemin lekker gegeten (De brownies waren heel lekker)
De dag erna was het alweer tijd om naar de laatste bestemming te gaan: Salt Lake City! Daar hebben we ook weer lekker gewinkeld en toeristisch gedaan, de mormonen tempel bekeken enzo.
De rest van de vakantie heb ik lekker met Floris niks gedaan :) Shawn, Jerry en Holly waren op springbreak dus we konden uitslapen zonder dat iemand er last van had en lunchen met salsa en af en toe Frankie uitlaten want Dianne was ook op vakantie.
Donderdag ben ik dan weer terug gevlogen naar Seattle, waar de bus te laat was en ik dus een uur later dan verwacht weer in Vancouver was. Daarna lekker gaan slapen (heel laaaaaang) en vervolgens de dag erna gaan winkelen en lunchen met Macarena (ik had nog niet genoeg gekocht in de States) en klaar maken voor een feestje. Het was heel gezellig en ik weet nu ook hoe de nachtbus werkt. Leerzaam dus ˆˆ.

XOX

• 23 Maart 2014 - 14:00

Mariska Kroesen:

Wow Claudia, wat een fantastische tour samen met Floris!!! Wat een bofkont ben je om dit te kunnen doen. Leuk voor je!! Liefs, Mariska