visitee :) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Claudia Arkema - WaarBenJij.nu visitee :) - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Claudia Arkema - WaarBenJij.nu

visitee :)

Blijf op de hoogte en volg Claudia

21 April 2014 | Canada, Vancouver

De dag na het concert van Bastille was er nog een concert. Dit keer geen groot concert, maar een paar lokale bandjes. Little India en Good For Grapes, super leuk!
Daarna hebben we in het weekeind de verjaardag van Felicia gevierd, eerst bij iemand in een appartementje en daarna in een club. De barman was heel aardig en hij gaf ons een gratis drankje voor haar verjaardag :) De dag erna was het super mooi weer (jaja, weer eens iets anders dan regen) dus we zijn naar het strand gegaan voor een paar uurtjes. Er waren heel veel mensen aan het sporten en hardlopen en honden aan het uitlaten. Op een gegeven moment kwamen er twee dudes naar ons toegelopen die een paar goocheltrucs deden. Niet van die afgezaagde dingen; ze waren best goed :)
Daarna begon er weer een normale school week, dus veel huiswerk en lekker lang op school zitten in het mooie weer. Niet echt ideaal, maar het was wel gezellig :) Donderdag werd het weer weer wat minder, en vrijdag was het weer tijd om het weekeind te vieren, jeeh :) Verder weet ik niet zo goed meer wat ik gedaan heb, ik was van plan een verslag te schrijven voor het paasweekeinde maar dat is er bij in geschoten.
In iedergeval, afgelopen weekeind was het pasen! Vrijdag waren we lekker vrij, en 's avonds kwam Floris aan in de stad!
Nadat hij aangekomen was, zijn we naar mijn huis gegaan. Charlotte had Floris uitgenodigd voor het eten, en toen kon hij meteen even kijken wat ik allemaal uitspook enzo. (hij is ook getuige dat al mijn kleren absoluut niet in twee koffers gaan passen) Daarna zijn we met Carmela, Marina en Maria Laura naar een club gegaan, super leuk want ze hadden een speciale thema avond achtig iets, en er was allemaal glow in the dark verf. Dus we hebben lekker iedereen onder getekend, net de kleuterschool.
Zaterdag hebben we eerst uitgeslapen, en daarna zijn we naar Granville gelopen om even iets te ontbijten. Vervolgens moest ik even langs huis om nog wat kleren en slaapspulletjes te halen en door te gaan naar de Flying Beaver! Ik geloof dat Floris het erg leuk vond, behalve dat de bus te laat was en hij dacht dat we m gemist hadden (maar ik had gelijk en hij was gewoon een beetje laat, muahaha)
's avonds was er een huisfeestje in Burnaby waar we eventjes heen geweest zijn, maar we hebben het niet te laat gemaakt en toen thuis nog even naar Nederland gebeld voor het paasontbijt :)
De volgende dag hebben we lekker lang geslapen en zijn we even de stad in gelopen. Het weer was niet zo mooi, maar toen het opklaarde zijn we naar Stanley Park gelopen om te gaan fietsen (Floris wilde een tandem, maar achteraf was ik blij dat we dat niet gedaan hebben) Na een rondje om het park zijn we naar de brug gefietst die over het water naar Noord Vancouver gaat. Het was berg op en dat was niet leuk, maar eenmaal op de bus was het uitzicht heel mooi :) Daarna lekker berg af weer de fietsen ingeleverd en vanuit het hotel pizza besteld :) 's avonds hebben we met Carmela even iets gedronken en toen een beetje bijtijds gaan slapen. Vanmorgen moesten we vroeg op, want ookal is het in Nederland een feestdag, hier heb ik gewoon school en Floris' bus ging ook al weer terug. Dus na koffie gehaald te hebben bij Starbucks heb ik Floris uitgezwaaid en nu zit ik weer lekker op school. De foto's komen nog, maar mijn telefoon wil geen emails sturen dus de foto's lukken ook niet.

XOX

• 21 April 2014 - 22:45

Frans Maters:

Nu de zomer weer aanbreekt neem eens 's-avonds een kijkje in het Stanley Park. Op het basketbalveld kan je openlucht dansen. Op elke dag van de week wordt er een andere soort danssport geoefend. Ik weet niet of dit nu nog gedaan wordt maar je moet even zoeken naar Dance at Dusk dan weet je het snel. Voor mij al weer een paar jaar geleden dat ik daar was. Verder is er veel te zien en te beleven in Vancouver. Probeer ook eens binnen te lopen bij een squaredance club Er zijn er meen ik twee en ze willen altijd wel iets voor beginners doen. Het aquatic centre moet je ook eens komen, zwemmen, sauna, fitness voor echt heel weinig geld. Vraag bij de kassa voor een drop-inn. (dagkaartje) Veel plezier daar !